Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Cechoi
MEDLEM

skriva ut lagerförändringsjournal för låst månad

Jag skulle behöva skriva ut en lagerförändringsjournal för en låst månad (december -21), ag har tidigare skrivit ut lagerförändringsjournal för december,  jag har insett att detta inte går iom att tiden för att låsa upp månad är passerad. Jag har två artiklar som ligger med på en gammal order (dec) där fakturan gått iväg i slutet av januari. När jag nu vill skriva ut en lagerförändringsjournal för januari får jag felmeddelande att detta inte går då jag har rörelse på 2 artiklar i december så journalen kommer att sträcka sig över två månader (vilket inte går) Hur gör jag enklast för att ändra utleverans av dessa två artiklar till januari i stället? Tänker att de då i stället kommer med på lagerförändringsjournalen i januari i stället och problemet löses.

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Cechoi!

Jag uppfattar det som att artiklarna är utlevererade på ordrar som sedan är fakturerade?

Beroende lite på hur det ser ut i ditt program så har jag hittat två lösningar för dig:

Om du ska ändra leveransdatum på artiklarna gör du detta direkt på ordern. Eftersom att fakturan är skapad behöver du först makulera den(om den inte är journalförd) och därefter ändra lagerbokföringsdatum.

Ett annat alternativ är att artiklarna får komma med på januaris lagerförändringsjournal. Felmeddelandet du får är endast en varning som du kan komma förbi.

Om något känns oklart eller om du har några andra funderingar är du varmt välkommen tillbaka till oss i forumet.

Önskar dig en fin dag!

/Tinne

Tack så mycket för tipsen 🙂 Problemet var (bla) att fakturajournalen var bokförd och månaden låst - iom att jag upptäckte felet så sent...

Jag hittade inget sätt att komma förbi varningen iom att månaden var låst, även om jag klickade "ok" så kvarstod problemet. Jag fick emellertid hjälp via telefon att tillfälligt bocka ur rutan "bokför journaler automatiskt" då kunde jag få ut en lagerförändringsjournal för de två artiklar det gällde och sedan välja att bokför denna journal manuellt i januari.

Tack så mycket och tack det samma 🙂

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Tack för återkopplingen och jätteskönt att det löste sig för dig. 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet

Tinna