Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

startar ej efter uppdatering

Uppdaterade Administration 2000 till senaste versionen. Provade att start upp ett eget testbolag som jag lagt in... inga problem.

Provar då att starta ett företag som finns sedan gammalt. Då stannar starten vid frågan om det skall synka mot eEkonomi Fakturering. Den här frågan finns i programmet fast vi har avslutat eEkonomi fakturering och kopplingen skall ej uppstå. I Byråstöd, som vi använder framgår att samarbete ej finns. Jag har försökt ta bort det här i företagsinställningar men inte lyckats och det har ju, fram tills nu, ändå funkat. Provade då med ett till företag, som även det slutat med eEkonomi Fakturering och får samma problem. Kan inte starta Administration... så frågan är ju då om det här är unikt för dom som har avslutat samarbete men där Administration, av någon anledning, inte fattat det typ. Eller om vi kommer att få samma problem med alla som har det gamla samarbetet mellan programmen, det som numera inte går att starta upp nya? Vi får se till att inte starta några sådana utifall det skulle blir problem.... 

4 SVAR 4

Det var en sak till. När jag uppdaterat programmet på servern och sedan försöker starta det via Byråstöd på en arbetsplats så drar ju den automatiska uppdateringen igång, vilket är bra. Men då programmet tydligen skall uppdatera vissa filen som används av Byråstöd så måste det stängas, vilket då programmet inte klarar av  utan jag får göra det manuellt. Är det då, antar jag, bättre att uppdatera via "kör" funktionen i stället...?

Efter en hel del funderingar och lite lätt panik så gjorde jag helt enkelt som så att jag avinstallerade Adming och installerade det utan att gå via Byråstöd... och visp så funkar det... Vilket är lite lurigt då det egentligen är "fel" väg att gå och absolut inte användarvänlig om man inte är rätt så datavan.... men nu funkar det. Men den lilla bocken i rutan för eEkonomi Fakturering går fortfarande inte att bocka ur så man får frågan om synk... hela tiden.... 

Men det är ju bara lite irriterande och påverkar inte arbetet... Så problem solved...!!

Hej @AccountantfromHell_singland 

 

Jag är glad över att se dig i forumet och fint att du löste det. 

Vill du att vi tittar på varför du inte kan bocka ur rutan gällande synk för eEkonomi Fakturering så slå en signal till programsupporten så hjälper vi dig jättegärna. 

 

Ha en fin dag och kika gärna in i forumet snart igen 🙂

/Tinna

Det var lite nervöst, minst sagt, ett tag men efter lite fundering så insåg jag att det sannolikt var det felmeddelande som jag fick när jag uppdaterade via Byråstöd (om jag inte minns fels så stod det att byråstöd skulle stängas ner då vissa filer behöver uppdateras, en nedstängning som inte gick automatiskt)  som krånglade till det. Och man har ju varit med en del så då blev det en avinstallation och en nyinstallation via, den inte helt datoramatörvänliga, vägen, men som funkar...