Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Kristina_5531
MEDLEM

Advisor funkar inte utan rensad cache eller inkognitoläge

Sen ett par veckor tillbaka måste jag rensa cachen dagligen, gör jag inte det kommer inte advisor upp när jag startat programmen utan det är bara "mina tjänster"-sidan som laddas om och om igen. Det funkar dock att öppna i inkognito-läge, och om jag rensat cachen på morgonen som sagt. Men man ska ju inte behöva rensa cahcen varje dag, sjukt irriterande är det. Har hört andra med samma problem. 

Med vänlig hälsning, Kristina

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Kristina_5531 

 

Tack för att du hör av dig till oss och jag förstår verkligen att detta måste vara väldigt frustrerande. Funderar på om det kan ha att göra med din webbläsare och att den kanske behöver uppdateras. 

 

Så här gör du en uppdatering av din webbläsare i Chrome (återkom med vilken webbläsare du använder om du kör en annan variant): 
 

  1. Öppna Chrome.
  2. Klicka på de tre prickarna i det övre högra hörnet för att öppna menyn.
  3. Välj Hjälp - Om Google Chrome.
  4. Chrome söker automatiskt efter uppdateringar och installerar dem om några är tillgängliga.
  5. När uppdateringen är klar, klicka på Starta om för att slutföra uppdateringen.


Om uppdateringen inte löser problemet, rekommenderar jag att du kontaktar vår supportavdelning för vidare felsökning. 

 

Lycka till och ha en fortsatt fin eftermiddag! 

Carina Wesenlund-Jonsson
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Har samma problem i några dagar och Chrome är uppdaterad till senaste versionen om omstartad.


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult

Hej @Carina Wesenlund-Jonsson 

 

Jag har full förståelse för att det är frustrerande när man måste rensa cachen för att få det att fungera.


Eftersom du har uppdaterat Chrome och problemet kvarstår, finns det några andra steg du kan prova:
 

  • Prova en annan webbläsare: Kontrollera om samma problem uppstår i t.ex. Firefox eller Edge. Det kan ge ledtrådar om problemet är specifikt för Chrome.
     
  • Säkerhetscertifikat: Ibland kan det vara något med säkerhetscertifikaten i webbläsaren som behöver ses över. Kontrollera om det finns några varningar eller problem relaterade till certifikat.
     

Om inget av detta hjälper dig behöver du kontakta supporten