Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Gunilla-57
UTFORSKARE

Bilaga Skatteskuld

Hej,

Jag är lite ny i detta, men har enl bilden nedan på bilagor, skatteskuld i Skatt & Bokslut detta utfall. Men är det någon som kan förklara siffrorna på ett lättfattligt sätt och om jag behöver göra något åt detta eller det sköter sig själv??

/Gunilla

Gunilla57_0-1665909636493.png

 

2 SVAR 2

Lite svårt att bara förklara här men det finns en bilaga för Betald preliminärskatt. Sen kan det vara bra att du tar fram bilaga för löneskatt och fastighetsskatt om det är aktuellt och fyller i dessa och bokför skatten (om det är saldo på dessa från fg år kan det vara bra att tömma dessa mot 2510 innan). För att stämma av skatteskulder sen så går du till Skatteberäkning i menyraden och väljer en resultatplanering. Då skapas bilagor under Skatteskulder som du kollar och fyller i så att det stämmer. Du kan ändra resultatplaneringen senare om du vill förstås.

 

Det är lite annorlunda tänk i detta program och alla skatterna bokas automatiskt om till konto 2510. Lite ovant i början men fungerar bra när man väl förstår hur programmet tänker 🙂

 

Lycka till och återkoppla om du har fler frågor!

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Tack så mycket för snabbt svar Lovisa!

 

Som jag läser ut ur ditt svar, så kommer det att lösa sig när man gör årsavslut och går till Skatteberäkning/ Resultatplanering och gör denna.

När man gör ovanstående så bokas det automatiskt om i bokslutet. ( Jag är inte där ännu 20221231 )

Har jag förstått det rätt eller något jag missförstått?

 

Mvh

Gunilla

070 6341953