Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Inställningarna ändras i Bokslut

Vi har några gånger upptäckt att inställningarna ändrats för årsredovisningen i Bokslut. Den här gången så hade dom ändrats i föregående års bokslut, vilket gjorde att det följde med när vi skapade det nya. När vi sedan öppnade föregående år, utan att konvertera så klart, så såg inte den årsredovisningen ut på samma sätt som den vi då skrev ut och lämnade in. Det som hänt är att den helt plötsligt visade kkr istället för kr. Jag har varit med om det här någon gång tidigare men trott att jag gjort fel men nu var det en annan person som råkade ut för detta..

Så jag undrar om det är något ni känner till och/eller vad det kan bero på?

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @AccountantfromHell_singland!

 

Problemet du beskriver är inget vi känner igen och vi har heller inte lyckats återskapa det i programmet. Ett bokslut från tidigare år som inte konverterats till senaste version ska inte kunna ändras av programmet. 

 

Har ni flera bokslut med samma bokslutsdatum som ni arbetar med och kan det vara de olika boksluten som ställer till med bekymmer? Minns du vilka steg du tog i programmet när problemet uppstod och exakt vad var det som blev fel? 

 

Återkom gärna med mer info här i tråden så ska vi försöka nysta vidare i detta. 

 

Önskar dig en fin helg!
 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂
UlrikaM
UTFORSKARE

Hej,
Detta har hänt mig flera gånger!! Det som är tydligt är när man varit inne och tittat på ett gammalt bokslut.

Hej UlrikaM!

 

Som min kollega skrev ovan så lyckas vi inte återskapa felet ni beskriver. Vi vill undersöka detta närmre, men skulle behöva mer information

Vad hade du gjort innan i programmet när problemet uppstod och vad är det som har ändrats hos dig? Kan du återskapa felet igen?

 

Återkom gärna med mer info så ska vi titta vidare på det!

/Tinne