Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Olika timtaxor

Hej,

Jag måste vara blind, eller nåt annat 🙂  men jag har nu suttit i timmar och försökt klura ut hur man lägger upp olika timtaxor.

Jag har ju olika timpris på olika uppdrag, som exempelvis en taxa för löpande redovisning, och en annan för bokslutsarbete.

I mitt stilla sinne hade det varit enklast att man lägger in den timtaxa man vill ha, när man skapar ett uppdrag.  Men det lyckas jag inte med.

Ha en go helg!

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Ingvar, 

 

Om jag förstått det korrekt ska du arbeta med timpris och vill kunna knyta olika timpris beroende vilket uppdrag du fakturerar för. I vårt skrivna hjälpavsnitt Arbeta med timpris går vi igen de inställningar du behöver göra i Visma Advisor när du arbetar med uppdrag med timpris. Jag tänker att vi börjar där, skulle det sedan krångla för dig eller om du har fortsatta funderingar är du såklart varmt välkommen att återkomma. 

Ha en fortsatt fin måndag! 
/My 
 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Tack för hjälpen!  Nu fick jag till det, även om jag inte är säker på om det blev den enklaste vägen..

Som jag fick till det så betyder det att man måste lägga upp en ny prislista, och när den skapas lägger man in de olika taxorna per aktivitet/uppdrag.

Men glömmer man nåt, så blir det att börja om med ytterligare en ny prislista, för dom ( prislistorna ) går inte att redigera?

 

Mvh.

Hej Ingvar!

Dom går att redigera. Gå till Underhåll - Prislistor. Klicka på prislistan som ska ändras, klicka på den aktuella perioden för prislistan och ändra priserna.

Ha det fint!

/Moa