Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Överföringar till skattekontot

Hej

Tänkte kika med hur andra byråer jobbar med Skattekontot ex överföringar för AGI, Moms och f-skatt när bankkoppling finns mellan e-ekonomi och banken. 

Just nu får man ju logga in i banken och upprätta en betalning i banken och sen när de sker välja överföringar mellan konton.
Jag hade ju velat kunna skicka direkt från e-ekonomi och sen kunna välja inne i kassa/bank precis som nu överföring mellan konton för att enbart jobba i ett system och enklare hantering.  

Är det någon annan som har någon tanke kring detta? Kanske Visma?

// Jocke - JP Ekonomiservice
4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Jocke - JP Ekonomiservice 

 

Från Visma Spcs sida är det inget vi har stöd för idag (anar att du redan visste detta 🙂 ) men om du inte har registrerat det som ett önskemål så tycker jag absolut att du ska göra det. 

 

Har vi någon annan användare som kan dela med sig av hur ni hanterar detta? Välkomna att hoppa in tråden.

 

/Tinna 

Carina Wesenlund-Jonsson
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej,

 

Jag har sett att en del skapar som en leverantörsfaktura med det som skall betalas av moms, skatt arbetsgivaravgifter osv och skickar den för betalning som övriga leverantörsfakturor. Har inte provat det själv men kanske en variant att prova tills något bättre alternativ dyker upp.


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult

Hej @Carina Wesenlund-Jonsson 

Jo har sett att vissa gör det med vilket är en bra tanke, dock så går det ju då inte att matcha händelserna i kassa/bank vs skattekontot. Alltså överföring mellan egna konton funktionen. 

Att lägga som en leverantörsfaktura när men använder reskontra skapar ju också lite fel. 

Här hade de ju vart fint om man kunde skapa i Visma eekonomi någon form av funktion för dessa betalningar.

// Jocke - JP Ekonomiservice

Jag håller helt med att det borde finnas samma möjlighet att skicka tex fil som med lönerna och levbetalningarna.


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult