Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

kulred
MEDLEM

Skatteberäkningen i Visma skatt proffs

Den beräknade skatten man får fram i programmet är i de flesta fall helt felaktig om man jämför med beräkning hos skatteverket och /eller slutskattesedel. Ett exempel : En 66 årig egen företagare skulle för föregående år få en skatt i programmet på 299 626 den slutliga skatten 247 627 = den skatt som beräknades på SKV deklarationssida.

Vad beror dessa fel på? Alla inställningar i programmet är kollade och det som jag kan i detta fall se är fel är att programmet inte automatiskt känner av åldern. (går ej heller att ändra).

Skillnaden mellan en beräkning i programmet och en beräkning hos SKV ger alltid en ganska så stor skillnad vilket gör att 

det är svårt att ge råd om hur mycket det ska fyllnadsbetalas. 

• Skatt
1 SVAR 1

Hej!

Låter jättemärkligt! För mig stämmer alltid skatteberäkningen på kronan. Svårt att säga vad du missat men det är väl från och med det år man fyller 66 år som det blir med automatik lägre egenavg. Nu kan det ju varit så att din kund har börjat ta ut den allmänna pensionen i förtid för hela året och då måste man fylla i det bland inställningarna att han tagit ut pension för hela året.

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100