Hej,
Jag har en kund som både har jordbruksfastighet/enskild firma och är delägare i ett fåmans AB.
Varje år lämnas bilaga NE och K10. Jag hittar inte Skatteplanering för 2025 i programmet.
Var finns det?
Hej @Mikael22
I Visma Skatt och Bokslut Pro finns funktionen Skatteplanering enbart tillgänglig när du har ett samarbete med en kund av typen Privatperson. Denna funktion är tyvärr inte tillgänglig för kunder av typen Enskild Firma eller för delägare i fåmansaktiebolag.
Om du har ytterligare frågor eller behöver mer hjälp, tveka inte att kontakta vår support så hjälper vi dig gärna.
Det har jag förstått. Ni får lägga till denna funktion för de som har näringsverksamhet och fåmansbolag. Vi konsulter vill gärna kunna skatteplanera för dessa också, på samma sätt som privatpersoner som har Fåab (K10).
När lägger ni in den funktionen?
Jag har påtalat detta för mer en ett år sedan. Synd att ni inte lyssnar på era kunder.
Hej @Mikael22
Tack för att du delar med dig av dina synpunkter.
Vi förstår verkligen vikten av att kunna erbjuda Skatteplanering för kunder som har näringsverksamhet och fåmansbolag, precis som för privatpersoner som har Fåab och använder bilaga K10. Det är ett registrerat önskemål hos vår utvecklingsavdelning, och vi är medvetna om att flera av våra kunder längtar efter och behöver denna funktion.
Tyvärr har vi i dagsläget behövt prioritera andra funktioner, men jag vill försäkra dig om att vi lyssnar på våra kunder och att detta önskemål är något vi har i åtanke för framtida uppdateringar.
Trevlig helg!
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.