Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Dog-Boost
MEDLEM

Årsavslut

Hej,

 

Jag håller på och ska göra Omföring av ingående balanser på kapitalkonton men det ser ut som om att det finns kvar på 2012 även om det är noll i slutändan. Jag hittar inte vart dom pengarna kommer ifrån och ska jag bara låta dom ligga kvar?

 

Skärmavbild 2024-02-04 kl. 10.09.08.png

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Beloppet du har bokfört på 2012 i denna verifikation är åt fel håll om du vill nollställa kontot! Det kontot bör motsvara vad du har för saldo på ditt skattekonto hos Skatteverket så det behöver absolut inte nollställas vid årsskiftet. 

Tack för svar 🙂 Jag har lärt mig att man nolla dom för att det blir lättare att se vad som händer under året. Däremot så la jag in det tvärt om men då blir det inte noll längst ner. Jag måste vara den mest trögfattade människan 😁omläggning 2 (kopia).jpg

Hej

Utifrån att konto 2012 - 2019 blir noll ute till höger under kontosaldo så är det summan på 2010 som är felaktig.

Om du dels ändrar den summan till 23 197,63 och lägger den i kredit istället så kommer det balansera/Bli noll
Ett tips är att du fyller i beloppet på 2010 sist då det är kontot som de övriga kontona justeras mot.



/Joachim

Tack så mycket för hjälpen.