Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra garantiprovision

Har lagt in i dec helt fel på garantiprovsion att vi betalat pengar istället att vi får dem.
Hur ändrar jag det?
Har konterat 2440 k 3248kr och 6360 d 3248kr
Ska vara 1930 d 3248kr och 6360 k 3248kr
Sånt här är helt nytt så förklara i steg är ni snälla:)

12 SVAR 12
Fd medlem
Inte tillämpbar

i vilket program jobbar du i?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Administration 1000
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du lagt in den som en levfaktura och skrivit ut levjournal ka du gå in på verfikationen. stryka de felaktiga raderna och skriva in nya , samt därefter skriva ut den "nya" rättade  verifikation 
Har du inte skrivit ut levjournalen ännu gå in på levfakturan och gör rättelsen där
Fd medlem
Inte tillämpbar

Japp har lagt in som levfaktura och tagit ut journal, nu är ju också kruxet att månaden är låst då det är december, så vad göra?
Fd medlem
Inte tillämpbar

1/ 2440 debet mot 6360 kredit belopp 3248, nollställer felet
2/ 1930 debet och 6360 kredit belopp 3248

Voilà

Mikael pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Lås upp och rätta manuellt  om du ska få rätt balans och resultat

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det går inte att låsa upp eftersom låsningen har passerat för låsta perioder i bokföringsåret.
Jag har bokslut först i aug och detta gäller december. Så jag vet inte hur...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Då för du rätta i nästa olåsta period så att du åtminstone får felet rättat inom samma räkenskapsår och leva med felet per ursprungligt bokföringsdatum och även rätta ev moms i "fel" period.
Låter inte som en bra program åtgärd att perioder ständigt låses när du inte känner dig helt säker och programvan.

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

....kan du själv påverka om programmet låser period?
Jag jobbar i ADM 1000 och bestämmer själv när jag låser en period.

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Japp jag har 1000 men sen kommer det ju alltid upp att senast då o då måste du låsa perioderna o då gör jag det.

Sen uppdagades detta nu först fast jag fått hjälp av .... att göra avstämning på december och fått ok helt enkelt att låsa perioden.

Gå in under FÖRETAGSINSTÄLLNINGAR - BOKFÖRING och gör en ändring där.

Du har ett par alternativ att "leka med"

Det enklaste är att ändra när påminnelsen skall dyka upp OM du vill ha påminnelse.

Sen kan du även ändra i "reglerna" för låsningen.

Vad har du för redovisningsperiod för moms? Det styr lite vad som anses som "god redovisningssed".

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Till Ingela igen
Programmet har du ju skaffat för att det ska vara ett hjälpmedel som du ska känna att du har kontroll över  - inte tvärt om.

Micke