Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra importmoms

Hej! Jag har fått en faktura privat ifrån Ebay och jag tänkte lägga in den i företaget, men vet inte hur jag bokför. 

Varan kostar $62,72 USD

Leverans och hantering $5 USD

Det blir totalt $67,72 USD och det har dragits 621,37 SEK från mitt konto.

 

Sedan har det kommit en faktura från Fedex

Importmoms 137,-

Adm.avg 116,- + moms 29,-

 

Jag förstår inte heller hur Fedex kom fram till att importmomsen är 137,-. 

Hoppas någon annan begriper. Jag behöver ingen utförlig förklaring endast hjälp med vilka konton jag ska använda.

Tack för att ni finns.

 

 

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Svar på din första fråga finns i tråden Bokföra inköp från Ebay. Jag hoppas och tror också att du får svar på din andra fråga i tråden Bokföra fedex faktura

Känns något oklart så får du gärna återkomma! 🙂 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Detta hjälpte inte mig eftersom det i tråden om Ebay bara står att läsa om Eu-land. Andra tråden kändes inte heller rätt för min fråga. 

Däremot fann jag en annan tråd som förklarade väldigt enkelt. https://forum.vismaspcs.se/t5/Fragor-om-bokforing/Bokfora-postnord-importmoms-vid-import-utanfor-EU/...

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

 

Skulle behöva hjälp av er hur jag ska bokföra denna fakturan från FedEx. Varorna är köpta från Kina så utanför EU. Jag har redan bokfört mitt köp av varorna den dagen jag handlade.

 

På fakturan ser det ut så här:

Importmoms  108kr

Admin.avgift  116kr

Moms 25%  (på 166 kr)   29 kr

 

Totalt 253 kr

 

Vad jag vet ska Importmoms ligga på 4545 där jag bokför varorna men resten blir jag osäker på. När jag bokför inköpet gör jag så här:

4545 D

2645 D

1930 K

2615 K

 

Vore väldigt tacksam för hjälp 🙂