Hej!
Hur bokför man (under vilket konto)
1. Kostnader för parkering, jag har ett konsultarbete och behöver ta bil. Vart ska denna kostnad bokföras?
2. Kostnad för utomlandsresa, flyg och hotell
tack
Hej
1. Parkering bokförs på konto 5810 biljetter.
2. Hotell och flyg på konto 5800 resekostnader.
/Joachim
hej,
jag har bokför alla parkering på 5800 men nu vill jag byta allt till 5810, hur kan jag göra detta med tidigare betalningar som är bokförda på ett smidigt sätt tack
Hej @OrtoMill
Då får du göra skapa en ny bokföringspost där du krediterar konto 5800 med beloppet som rör parkering och sedan debiterar du konto 5810 med samma belopp. Det innebär att du flyttar beloppet avseende parkering från 5800 till 5810.
Lycka till och God Jul önskar dina vänner i forumet.
Hej!
Kan du snälla visa hur man gör? Kan jag inte ta bort matchningen och sedan bokföra om på 5810?
jag har över 200 överförningar för parkering så behöver en snabb lösning. God jul!!
Jag tänker att du gör helt enkelt en verifikation för ombokningen. Gå in under Bokföring - Verifikationer och skapar en enda stor verifikation för hela ombokningen. Det känns inte rimligt att du ska behöva göra 200 olika transaktioner för att särskilja dessa kostnader.
/Tinna
Hej,
kan du snälla visa hur man gör, jag går in på verifikation. Men hur gör jag sen? För att ändra alla dessa till rätt konto
mvh
Hej
Visar med en bild på ett totalbelopp på 5 000 kr. Datumet kan givetvis var ett annat än på min bild.
/Joachim
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.