Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra vegas spelmaskiner

Någon som har spelmaskiner från Svenska spel och kan tipsa om hur man bokför redovisningen från dom?

Jag skriver ut en rapport varje vecka från spelmaskinen, kan se ut så här:

Kronor in 1340:- (Det som stoppats in i maskinen)
Inlösta vinster -820:- (Det är pengar som vi betalat ut till spelaren via vår vanliga kassa, 1910)
Er andel -182:- (det är vår provision av spelandet)
Att inbetala 338:- (det är vad som dras från vår bank till svenska spel via autogiro, 1930)


Jag tänkte att det borde bokföras så här:

1910 - D520:- (1340-820)
3922 - K182
2430 - K338

Eftersom utbetalningen av vinst görs i vanliga kassan så registreras den som ett återköp på dagliga kassarapporten, 1910 i kredit & 2430 debet

Sen dras det från banken via autogiro, då tänkte jag så här:

1930 - K338
2430 - D338

Någon som kan se om detta verkar stämma?
8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Utmärkt bra konterat och helt rätt

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vill du sedan ha ordning på hur mycket som är inbetalt i maskinen och hur mycket som du betalar ut från kassan så skulle jag bokföra din första kontering enligt nedan;
1340:- 1910 D (det som är inbetalt i maskinen)
820:- 1910 K (Det du har betalat ut från kassan)
Kontentan blir densamma som du visar men i ovanstående så kan du följa dina utbetalningar som registreras i kassan bättre.
/Marie
Fd medlem
Inte tillämpbar

en följdfråga 🙂

kontanter som kommer in hamnar på 1910 (kassa) det som inte är mitt skapar en skuld på 2430 till svenska spel.

när skulden dras så går det från 1930 (bank) mot 2430 som då nollas.

men att det kommer in på 1910 och sen ut från 1930

ställer det till det?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det reglerar du genom att sätta in kontanterna på banken.

Om du inte gör det får du justera kassan på annat sätt - stoppar du kontanterna i din egen ficka får du kreditera 1910 och debitera 2013, på så sätt rättas kassan.

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Försöker med en följdfråga på detta, lyckas nämligen inte reda ut det riktigt.

När jag nu gör en kontoanalys på 2430 så ser det ut som att jag ett stort + resultat, vilket borde vara noll. 

Och min kontankassa 1910 är minus.

Är det någon här som har Vegas maskiner, hur register ni en vinstutbetalning i kassan? Vet att en del har egen kassa för spelmaskinen, men vi är så små så vi har allt i samma kassa, har bara lagt upp en varugrupp som, heter 2430 spel som vi går återköp mot när vi betalar ut, summan kontanter stämmer mot z-rapporten.
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Kuben, 

Först och främst så vill jag be om ursäkt för ett sent svar. Jag har kollat på svaren ovan och utifrån dem så tycker jag det ser korrekt ut. Det är logiskt hur du har konterat också så utifrån det borde din bokföring stämma. Det är svårt för mig att sätta mig in i exakt vad som kan ha blivit fel så jag vill att du kontrollerar din bokföring igen så du inte har missat något steg. 

Skulle du inte hitta något så rekommenderar jag dig att kontakta en revisor eller redovisningsbyrå så ni kan sätta er ner och kolla på din bokföring tillsammans i programmet. Har du andra frågor eller funderingar så är du välkommen att återkomma också. 

Ha en fin dag!
/My 
militen
MEDLEM

Observera att du bör använda de konton som passar din specifika bokföringsstruktur. Om du är osäker, är det alltid bäst att konsultera med din revisor eller bokföringsexpert för att se till att din bokföring överensstämmer med gällande lagar och regler.

Hej

Instämmer med militen att detta bör du kontrollera med en konsult eller revisor. Det är speciella lagar och regler som gäller för alla spelverksamheter och viktigt att det blir helt korrekt redovisat.

Så ta kontakt med en konsult eller revisor för hjälp med detta
/Joachim