Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra vidarefakturerade kostnader, inhyrd personal.

Hej,

Jag har fått en faktura vidarefakturerad till mig och funderar kring hur jag ska bokföra denna. 

Det är kostnader för bl a lokalhyra, förbrukningsmaterial, inventarier men även utländsk personal (inom EU).

Jag funderar främst på hur jag ska bokföra lönekostnaderna, ska man lägga dessa på övriga personalkostnader, övriga tjänster... Känns fel att blanda in det på samma konton som de svenska lönerna. Vi ska inte betala några extra avgifter så som personalskatt eller arbetsgivaravgift då detta är gjort i det land som nu vidarefakturerar oss.

Vore tacksam för idéer!

/Therese

1 SVAR 1
CarinaEsp
CHAMPION

Hej,

 

Det bör väl klassas som inhyrd personal, konto 6810.

 

//Carina