Hej,
Vi har fått en leverantörfaktura som skulle delbetalas (30 % när de startar arbetet och resterande när det är färdigt). Jag har bokfört leverantörfakturan och så gått in på den och bokfört de 30 % som vi har betalat.
MEN jag har också en bankhändelse på den här betalningen, och jag kanske skulle ha valt "Matcha" på den händelsen och så bokföra delbetalningen av fakturan den vägen. Men det har jag alltså inte gjort. Min fråga är: Vad gör jag nu med bankhändelsen på betalningen? Kan jag bara ta bort den?
(Jag är nybörjare på det här - men det räknar jag med att ni insåg utan att jag sa det 😄 )
Löst! Gå till lösning.
Hej
När du registrerade delbetalningen på leverantörsfakturan skapades det en separat bankhändelse i Kassa- Bankhändelser. Gå hellre in på den raden och "Ångra matchning" Då motbokas den registreringen och du kan Matcha på nytt via den ordinarie riktiga Bankhändelsen.På så sätt får du träning på hur det bör göras.
Vänliga hälsningar
RoffaK AB
Tack så mycket! Övning ger färdighet får man hoppas, för när jag skulle ta bort matchningen upptäckte jag att jag hade bokfört mot fel konto också, så väldigt bra att det blev ordning på det.
Hej
Så bra.
Vänliga hälsningar
RoffaK AB
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.