Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Datum på kvitto och kontoutdrag överensstämmer inte

Hej!

Dum fråga kanske - men den 15 augusti köpte jag frimärken på Ica, men på kontoutdraget står det den 16 augusti (pengarna drogs ju då). Jag har kontantmetoden, och ska ju därför bokföra det den 16 augusti - alltså matcha händelsen på kontoutdraget den 16 augusti med kvittot (från bildunderlag) med datum 15 augusti. Blir allt rätt om jag gör detta? På bildunderlaget som jag har laddat upp med Visma Scanner-appen läste den ju själv av den 15 augusti, och det ska stå så? Jag ska inte ändra där till 16e väl?

 

Allt lär väl vara mer eller mindre förvirrande till man har fått förståelse för hur allt fungerar, men ändå tacksam för svar! 🙂

1 SVAR 1
Josefine Johansson
MODERATOR

Hej! 

Det finns verkligen inga dumma frågor och ingen kan veta allt så bara fråga om du har minsta funderingar framöver 🙂 Du är alltid välkommen till oss! 

 

Programmässigt om du har bankkoppling eller utgår från ditt kontoutdrag och sedan matchar så kommer ditt kvitto att bli bokfört på datumet då pengarna drogs vilket är helt enligt kontantmetoden. 

 

Vi har en tråd som heter Vilket datum bokföra inköp som jag tror kan vara till god hjälp för dig. Kika på den och har du sedan några följdfrågor så så är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

 

Ha en fin dag!

//Josefine