Är inte helt säker på vad som gäller. Känner att jag har en liten lucka vad som gäller så ha överseende för dumma fråor 🙂
Vi är en ideel idrotttsförening.
Några exempel som inte för mig är givna.
1. Bankavgifter (tänker då på swishavgifter, årsavgiften till den bank man använder och andra småtranskationer) Måste jag när jag bokar dessa koppla någon form av underlag till en sådan bankhändelse?
2. Medlemsavgifter. Dessa swishas i huvudsak in, men ibland betalas de till vårt plusgiro. Behövs någon form av underlag kopplat till den bokning mot medlemsavgifter jag gör i Visma?
3. Vi får ett årligt bidrag fråm kommunen och ibland specifica riktade stöd före ett visst ändamål.
Förutom att jag bokar det som "erhållna kommunala bidrag" behöver jag koppla någon form av underlag till dessa insättningar?
Hej
1. Allt som bokförs kräver ett underlag så ja du behöver ladda upp underlag.
2. Samma svar som ovan. Det bör finnas en faktura/Kvitto på detta.
3. Samma svar på detta ja det krävs ett underlag. Bör finnas något beslut eller liknande på detta.
/Joachim
Tack.
Om vi tar exemplet med medlemsavgifter.
Vi skickar inte ut några fakturor utan medlemmar betalar in på uppmaning via sociala medier som upplägget ser ut.
Skulle det i detta faller vara tillräckligt med att man som bildunderlag kopplar
transaktionsdetaljerna som man kan ta ut via banken?
Dvs att verifikationer av denna typ har stöd av vad som hänt på det faktiska kontot....
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.