Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dubbelbokföring av lön - önskas ändrat / nollat ut

Hej ! 
Har ett brådskande ärende, och skulle vara Mycket tacksam för hjälp på nybörjarnivå.

Närmar mig datum för inkomstdeklaration, och la vid närmare granskning märke till att bokförd vinst systematiskt framstår som för lågt. Det visar sig att löner, arbetsgivaravgifter och skatteavsättningar har blitt gjort dubbelt.

 

Detta har skett efter att jag gått över ifrån manuella lönebesked kombinerat med auto.registrerade bankhändelser / löneutbetalningar, och sedan gick över till att importera färdiga lönekörningar ur löneprogrammet. Datumen för bokföringsfilen låg fel så gamla lönekörningar hämtades in felaktigt.

 

Min fråga: Hur kan jag enklast få rättat upp i detta? Jag lade märke till att manuella lönebesked och löneutbetalningspost ej kunde redigeras / eller skapas korrigeringsversion för; justeringar framstår enbart möjliga via importerade bokföringsfilen / lönekörningen. Se bilder under.

 

Väldigt tacksam för pedagogiskt svar på nybörjarnivå. Hade det varit möjligt att boka en konsultation senast fredag, så hade det också varit mycket uppskattat.

Tack !

Med vänliga hälsningar,
Josefine

 

Bild 1: För att synliggöra de 3 löneposterna - blåmarkerade poster har blitt bokförda dubbla gånger.

Dubbelbokföring - blåmarkerat har bokfört dubbelt.JPG

 

Bild 2: För att visa att importerade bokföringsfilen/lönekörningen är den enda som är redigerbar:

 

Exempel Lönekörning - blåmarkerade punkter är dubbelbokförda.JPG

 

1 SVAR 1

Du bör väl kunna skapa en manuell verifikation som är "tvärtom" med dom belopp som behöver nollas. Då löser du ju problemet. Lycka till!