Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tompa12
NY MEDLEM

Dubbla verifikat

Hej! Jag är ny på visma eEkonomi smart och har lite problem hur jag tar bort dubbla verifikat. Just nu ser det ut såhär och blir väldigt fel och rörigt just nu på skattekontot och undrar hur jag kan ta bort flera dubbletter. 

A19 och A20, A25, A26, A27, A6, A8, A23, A28, A12, A22, A29 och A18, A21, A30 och A32 har alla flera dubbletter och undrar ifall det går att nollställa alla verifikat och börja om från början eller går det att makulera dem?

skattekonto.png

6 SVAR 6
Joachim E
MODERATOR

Hej

Den listan var något svår att läsa av då allt blir komprimerat och inte ligger i lika kolumner. Du kan inte bifoga en huvudbok från eEkonomi som en bild istället ?

Du kan även skriva vilka verifikationsnummer det är som är dubletter.

/Joachim

Hej Joachim! Jag kan inte ladda upp bilder, "Du har inte tillstånd att ladda upp bilder"

Hej @Tompa12 

 

Jag har fixat med din behörighet så nu ska du kunna ladda upp bilder till min kollega utan problem. 


Trevlig eftermiddag!

/Tinna

 

A19 och A20, A25, A26, A27, A6, A8, A23, A28, A12, A22, A29 och A18, A21, A30 och A32 har alla flera dubbletter och undrar ifall det går att nollställa alla verifikat och börja om från början eller går det att makulera dem?

skattekonto.png

Hej

A19 och A20 är inte dubletter utan A19 har du korrigerat och därmed fått nya verifikationer så de påverkar inte något
A25 och A26 är också korrigeringar så de påverkar inte något

A27 är en korrigering av A24 så de påverkar inte något

A6 är ett uttag från skattekontot så ser inte heller ut som en dubblett.

A8 är en insättning till skattekontot så är inte heller den en dubblett.

A28 är en korrigering av A23 så de påverkar inte något

A12 är själva dragningen av momsen från skattekontot.

A29 är en korrigering av A22 så de påverkar inte något

A18 är insättning av ränta på skattkontot

A30 är en korrigering av A21 så påverkar inte något

A32 är en ny insättning av intäktsränta.

Så efter att ha gått igenom detta så kan jag inte se att det finns några dubbletter.

/Joachim