Hej,
Jag ska bokföra och går igenom konto 2018 där jag upptäcker att det ligger dubbletter av flertalet verifikationer. Vissa av dom har dessutom visar olika summor på totalen fast det ligger på samma ställe (kredit) i verifikationen.
Någon mer som har varit med om detta och vad gör jag?
Med vänlig hälsning, Cicci
Löst! Gå till lösning.
Om det finns dubbletter betyder det troligen att du har bokfört samma kvitto två gånger. Då är det också dubbelt på det/de konton du debiterat. Du får gå igenom alla dessa och vända de verifikationer som är fel genom korrigeringsverifikationer.
Okej, tack det ska jag kolla på direkt.
Hej igen,
Jag gör som du har skrivit men det blir bara värre 😦 Finns det inga konsulter som är kopplade till Visma som man kan boka tid med och få hjälp? Jag hittar inget på hemsidan men du kanske vet? 🙂
Med vänlig hälsning, Cicci
Hej Cicci!
Här kan du hitta redovisningskonsulter som är kopplade till Visma Spcs och som använder våra produkter.
Jag kan också tipsa om att du skulle kunna höra med vår champion @AnnicaL om du har möjlighet att anlita hennes byrå. Ser att hon hjälpt dig tidare i tråden och jag vet att hon är grym på våra produkter.
Önskar dig en fin helg och varmt välkommen tillbaka till forumet!
/Tinne
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.