Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Urban56
UTFORSKARE

Faktura som hamnade på fel konto

Hej!

Det här är kanske lite udda. jag utförde ett utbildningsuppdrag i Estland och fakturerade och fick betalt via Euro som sedan banke omvandlade till kronor (förstås). När jag nu skulle matcha inbetalningen ville inte visma känna igen inbetalningen bland kundfakturorna. Jag antar att det berodde på  att det stod i Euro. Jag gick då till Fakturan och registrerade den som betalad. Av misstag hamnade den på mitt Paypalkonto.

Hur får jag bort den därifrån? Den syns inte i Kassa och bankhändelser och om jag gör en överföring från Paypal 1931, till Företagskontot 1930 ser det bra ut på företagskontot men det uppstår ett minus i kassa och bakhändelser på 1931. Om jag gör en manuell verifikation vilket ju är möjligt så kommer det att se konstigt ut på 1930 kassa och bankhändelser.

 

 

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Urban56

Tack för att du hör av dig till oss med en fråga. 

Anledningen till att fakturan inte kom upp när du matchade beror på att fakturan är i Euro. 

På bankhändelsen behöver du klicka på Ändra bankhändelse och markera utlandsbetalning, välja valuta och fylla i beloppet i euro.

 

Registreringen som du gjort mot Paypal:

Här går du in Kassa- och bankhändelser, välj upp konto Paypal i listan och där ska händelsen finnas.

Markera händelsen och välj ångra matchning.

Nu ligger fakturan som obetald och du kan matcha händelsen enligt instruktioner ovan.

 

Har jag missförstått något är du alltid välkommen att höra av dig till oss igen eller till våra kunniga kollegor på supporten

 

God jul önskar Tinna

Stort tack

Fungerade lätt som en plätt 

Urban56_0-1671704437393.png

God jul