Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

TobeBj
UTFORSKARE

Fel datum på lönebesked

Hej!

Jo jag gjorde idag mitt 2a lönebesked och lät utbetalningsdag stå som 25e februari. Gick sedan in på banken för att lägga in löneutbetalningen, det visade sig såklart att 25e är på en lördag nu i februari 😖. Nu kommer ju lönen att betalas ut antingen på fredag den 24e eller måndag den 27e, beror på vad jag väljer. Nu undrar jag om detta spelar någon roll i visma, är det okej om jag bokför den som betald den 25e eller måste jag makulera lönebeskedet och göra ett nytt? För att ändra datum utan att makulera verkar ju vara omöjligt. 

 

Tack på förhand / Tobe

2 SVAR 2
Josefine Johansson
MODERATOR

Hej!

 

Så länge inget annat är felaktigt på lönebeskedet så kommer inget bli fel rent programmässigt. Att det står 25e på lönebeskedet men att det betalas ut en annan dag är ingenting som spelar någon större roll så länge det bara blev denna gången, så jag tycker du kan låta det vara och matcha bankhändelsen mot lönebeskedet trots att det inte är samma datum. Om du vill vara väldigt noggrann så kan du självklart makulera lönebeskedet och skapa ett nytt med rätt datum om du skulle vilja, men inget som är nödvändigt. 

 

Ha det fint!

Josefine

Tack för ditt snabba svar Josefine. Då låter jag det vara som det är helt enkelt. 

 

Tack igen och trevlig helg.

Mvh Tobe