
Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-01-18
17:43
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-01-18
17:43
Felkontering i eEkonomi
Hur ska jag bära mej åt använde mej av konto 2224 vilket var helt fel hur kan jag rätta till det från 2017 Men det ligger fortfarande kvar med ett utgående saldo
Svara
5 SVAR 5

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-01-18
18:52
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-01-18
18:52
Skicka de felaktiga verifikationerna och en balansräkning till mig så kollar jag
M
M

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-01-18
18:54
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-01-18
18:54
Förlåt

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-01-18
18:56
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-01-18
18:56
Jag har förväxlat konversationen
Mikael
Mikael
2019-01-19
11:51
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-01-19
11:51
Borde ju bara vara att boka bort det. Vad bokades det upp mot för konto?
2019-03-26
14:00
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-03-26
14:00
Hej Evy,
Lite sent svar här, jag är inte riktigt med på vad du menar. Om du inte har fått ordning på det än får du gärna återkoppla med lite mer information om vad som har skett:
- Om du går till Bokföring - Kontoanalys - söker på konto 2224 och perioden 2017 för att se vilka verifikationer som påverkas av kontot. Vilka verifikationer finns som påverkar detta kontot?
- Eftersom att det är i 2017 som det registrerades fel, har du koll på om det är något som ska rättas i den perioden eller om du kan skapa en korrigeringsverifikation i år för att rätta till det i bokföringen?
- Det går att läsa lite mer om hur du rättar konto på en verifikation som ligger i en låst period på sidan Vanliga problem och lösningar - Bokföring - Jag ha angett fel konto eller belopp på en verifikation som ligger inom en låst period.
Ha det fint!
/Theodor
Lite sent svar här, jag är inte riktigt med på vad du menar. Om du inte har fått ordning på det än får du gärna återkoppla med lite mer information om vad som har skett:
- Om du går till Bokföring - Kontoanalys - söker på konto 2224 och perioden 2017 för att se vilka verifikationer som påverkas av kontot. Vilka verifikationer finns som påverkar detta kontot?
- Eftersom att det är i 2017 som det registrerades fel, har du koll på om det är något som ska rättas i den perioden eller om du kan skapa en korrigeringsverifikation i år för att rätta till det i bokföringen?
- Det går att läsa lite mer om hur du rättar konto på en verifikation som ligger i en låst period på sidan Vanliga problem och lösningar - Bokföring - Jag ha angett fel konto eller belopp på en verifikation som ligger inom en låst period.
Ha det fint!
/Theodor
