Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fråga: årsredovisning aktiekapital i Visma årsredovisning

Hej! Jag fick från allabolag att min årsredovisning inte kunde publiceras eftersom den saknar "Aktiekapital redovisar under Eget kapital". När jag sen går tillbaka in i programmet och kollar så finns det ingen sådan ruta att fylla i. Ingenting som heter aktiekapital. Det enda som finns är "Eget kapital vid årets början" Är det detta som menas med aktiekapitalet och det är där jag ska fylla i eller är ngt konstigt med mitt program? Tacksam för hjälp. MVH / Frida 

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Du ska lägga in aktiekapitalet som ingående balans på konto 2081 och motsvarande banktillgodohavande på 1930 eller vilket konto du nu använder för företagskontot. Har du ingen post alls på konto 2081? 

Hej! Nej, det var ju det jag hade missat så programmet tolkade det som 0. Men det jag undrar är att när jag nu ska fixa det så finns det ju ingen ruta i årsredovisningsprogrammet (Visma årsredovisning ) som heter Aktiekapital som jag kan fylla i. Det enda som finns är ”Eget kapital vid årets början” är det där jag ska skriva in aktiekapitalet? Eller dyker det upp en ruta som heter aktiekapital om jag lägger in de 25000 på 2081? Mvh Frida

AnnicaL
CHAMPION

Hur fick du bankkontot att stämma i bokslutet om du inte lagt in aktiekapitalet?

Men jo, lägger du in ingående balans som jag skrev och uppdaterar till bokslutsprogrammet kommer aktiekapitalet att hamna på rätt ställe i årsredovisningen.