Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Pernilla75
MEDLEM

Hur bokför jag avgifter i samband med att en kund inte betalt hyran

Har tagit hjälp med att driva in hyra och avhysning.
Nu har jag fått första fakturan från företaget som hjälper mig med detta.
På fakturan finns 4 rader. Hur ska jag bokföra dessa?
1, Ärendeavgft

2, Inkassokrav 3§1
3, Arvode handräckning avhysning
4, Ansökningsavgift kfm (ej moms)

5 SVAR 5
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Jag skulle bokföra allt på konto 6062 Inkasso och KFM avgifter.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

Pernilla75
MEDLEM

Okej, men det kontot saknar momskod i VISMA. Ska det läggas en momskod där? Vilken i så fall. Verkar ju vara blandat - en del är moms och annat ej moms...

 

Hej

 

Du behöver inte ange momskod på kostnadskontot 6062. 

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

Pernilla75
MEDLEM

Nu hänger jag inte riktigt med. Det är ju moms på fakturan. Då måste det väl vara en momskod.

 

Hej

 

Du behöver inte ange momskod på 6062. Däremot ska konto 2641 Ingående avdragsgill moms ha momskod (48) men det sätts automatiskt.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK