Vi har anlitat en redovisningskonsult som lämnade efter sig div på konto 2890 och som inte vill hjälpa till att bokföra detsamma!
Löst! Gå till lösning.
Titta på de aktuella verifikationerna och se vad det egentligen rör sig om. C21 tolkar jag som en inbetalning som inte har kopplats till rätt intäktskonto, eller också är en dubbelbetalning som ska återbetalas till någon. Den upplupna kostnaden för bokföring ska vara på 2990 i stället för 2890. Men övriga C-verifikationer måste man gå till underlaget för att se vad det egentligen är, och om det är belopp som ska återbetalas.
Tack för ditt svar! Jag skall kolla närmare och hoppas på att få återkomma om jag behöver!
Hej
Jag tolkar det som Förutbetalda intäkter och Upplupna kostnader i bokslutet 2022-12-31 och som nog hade passat bättre på konto 2990. I så fall ska de återföras 2023 (kan göras 2023-01-01) och mot samma konton som har i verifikationerna. Du får som Annica säger gå igenom post för post och göra återföringarna. Verifikation B3 ska alltså återföras med:
Debet 2890 8 000,00
Kredit 6XXX 8 000,00
Vänliga hälsningar
RoffaK AB
Tack för ditt svar! Jag skall kolla närmare och hoppas på att få återkomma om jag behöver!
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.