Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KaiEberle
MEDLEM

Importera en faktura?

Hej,

 

Hur importerar jag en faktura som skapats utanför eEkonomi? Det är en ganska så komplicerad kundfaktura med timredovisning för konsultarvodet, men även reseräkningsersättning samt flygbiljetter, traktamenten, måltidsavdrag etc.

 

Enda sättet jag hittade var att lägga upp hela fakturan som en artikel och sedan ladda upp pdf:en, men det känns inte rätt, hur göra?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej,

 

Tänker mig att du får skapa upp en faktura där du gör en artikel för konsultarvode, en för flygbiljett och måltidsavdrag etc. På så vis får du mest draghjälp av programmet och om du i framtiden ska skapa en liknande faktura så har du artiklarna upplagda i ditt artikelregister. 

 

Vill du inte gör så får du manuellt boka upp en verifikation men då är det viktigt att du tänker på att det förmodligen ska vara olika momssatser på en så pass blandad faktura. 

 

/Tinna

 

 

Hej,

 

Tack för svar, men då ser jag ingen bättre väg än att fortsätter med att lägga upp fakturan med endast en artikel på hela beloppet och sedan ladda upp pdf:en som bilaga med alla detaljer.

Tyvärr skulle det bli ett 10-tal artiklar om inte mer och jag har svårt att se hur de kan återanvändas, då beloppet för dem, förutom timarvodet, ändras mellan resorna.

Nej, det är samma moms på allt jag fakturerar.

 

Hej!

Det går att göra så länge det är okej att allt bokförs på samma konto och med samma momssats (om inte så kan du korrigera detta med manuella verifikationer i efterhand).

Något annat som också är bra att tänka på är att fakturan du skapar i eEkonomi kommer få ett kundfakturanummer som kanske inte stämmer överens med det på fakturan du skapat utanför eEkonomi. Vill du vilket nästa fakturanummer är går du till Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter.

/Moa