Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

sofia_12
UTFORSKARE

Korrigering av verifikationer

Hej,

 

Jag upptäckte att jag har råkat bokföra några verifikat på fel konto. Jag har bokfört dem på 2410 men de skulle stått under 2411. Jag kunde enkelt "redigera" detta på två av verifikaten (från augusti och september 2021) men vid de andra finns det bara en knapp som står "periodisera". Hur gör jag för att ändra så att verifikatet blir rätt? (Bokföringsåret är upplåst)

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Är månaden upplåst också, där dessa verifikationer ingår? Går det inte får du göra en korrigeringsverifikation om du har det alternativet, eller göra en manuell verifikation där du gör omkonteringen och hänvisar till den felaktiga verifikationen. 

Från vad jag kan se är hela året upplåst (visste inte att man kunde låsa individuella månader när året är upplåst?). Det går inte att göra något annat än att periodisera. Tack för svaret, då får jag väl göra en manuell verifikation.

 

Vet du händelsevis varför jag inte kan göra en korrigeringsverifikation trots upplåst år? Så att jag kan se till att det inte blir så där igen.

Såg nu att jag mycket riktigt hade låst månaden, tack för hjälpen nu funkade det!