Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kostnader för omarrondering

Hej! Under vilket konto bokförs kostnader för omarrondering till Lantmäteriet? 
Tack på förhand

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Karin,

Vi har letat med ljus och lykta efter information om vilket konto du ska använda men det har varit svårt eller väldigt svårt faktiskt.  När man läser om det skulle jag nog vilja ha det till en fastighetskostnad men detta behöver du kontrollera. Det verkar även som om att kostnaden ska vara direkt avdragsgill.

Så för säkerts skull rekommenderar jag att du hör av dig till din redovisningskonsult så hoppas vi att hon eller han har stött på detta tidigare. 

 

I min jakt på ett svar hittade jag en del information hos Skatteverket på sidan Generellt om utgifter och kostnader men inte heller här anges ett bokföringskonto utan lite mer matnyttig information.

 

När du vet hur det ska bokföras får du gärna uppdatera tråden så kanske vi kan hjälpa någon annan användare i framtiden. 

 

Trevlig helg! /Tinna

Jag funderar kring en intäkt i omarrondering, lyckas inte finna hur jag skall bokaföra den. Har ni nåt tips 🙂

Hej!

 

Tack för din fråga. Jag kan tyvärr inte hitta någon vägledning kring hur man bör bokföra intäkter i samband med omarrondering, så jag får tyvärr hänvisa dig till en konsult eller möjligtvis att Bokföringsnämnden har någon vägledning du kan ta del av. Rimligtvis så är det antagligen en form av övrig intäkt, men kan inte hitta något kring detta. 

 

Du får gärna återkomma i denna tråden om du får ett svar som kan hjälpa andra användare i forumet.

Ha det fint!

 

/ Josefine