Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Frank_3
MEDLEM

Kund har ej betalat fakturan, hur göra?

Hej! Har en kund som inte betalat sin faktura som var ställd på 30 dagar. Jag vet att hen mottagit fakturan då hen bekräftade detta. Jag har i dagarna skickat en påminnelse i form av fakturakopia men fick inget svar. Tanken var att nu skicka en påminnelsefaktura och ge hen ytterligare 10 dagar att betala, men funderade om det inte blir samma med den, att kund ej betalar den. Så fråga: Hur funkar det att blanda in inkasso? Kostar det mig något och hur gör man? Nu har jag förvisso hela förloppet dokumenterat i mail och meddelanden, men vad händer om kund nu motstrider jobbet jag utfört t ex? Jag behöver pengarna rätt snart då jag i min tur har utgifter. Hur löser jag detta på snabbast och bästa sätt?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Frank_3 

Här tänker jag att vår tjänst Påminnelse direkt borde vara det bästa för dig. 

Påminnelse Direkt är en lösning för påminnelse och inkasso som är integrerad för Visma Spcs eEkonomi. Du som använder eEkonomi loggar in i eEkonomi och välja tillval och appar. Där finns Påminnelse Direkt som ett kostnadsfritt tillval. Registrera ditt företag för tjänsten och logga sedan in i eEkonomi igen.

När du har obetalda fakturor i eEkonomi och väljer att aktivera Påminnelse Direkt kommer de förfallna fakturorna automatiskt att visas i Påminnelse Direkt. Där kan du enkelt välja att skicka betalningspåminnelse på samtliga förfallna fakturor eller enstaka. Betalas inte påminnelsen skickas automatiskt ett inkassokrav. 

Läs mer om tjänsten Påminnelse direkt hittar du på vår hemsida

Hoppas det löser sig så du får dina pengar. 

/Tinna