Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Naslin
MEDLEM

Lagerförändringskonto som blivit fel

Hej!

 

Vi har precis satt upp vårt lager i Visma, nu ser jag att det blivit fel lagerförändrings-konto i själva artikelkonteringen (det är åtgärdat nu). Men första 2 journalerna togs ut och godkändes med fel konto där.

 

Min fråga är hur jag vänder detta så att det blir rätt, jag har aldrig arbetat med lager innan och står lite fast.

Vill använda 4990 som lagerförändring och inte 4010 som det blivit nu. 

 

Verifikationen ser ut som såhär:

D - 1410, 7 883,65

D - 1450, 636 374,54

D - 4010, 126 971,24

K - 4010, 771 229,46

 

Mvh 

Lina

1 SVAR 1
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @Naslin

Om jag förstår din fråga rätt så har det blivit tokigt i själva journalen och att det bokförts mot konto 4010 när det skulle varit 4990. Det finns lite olika alternativ men jag listar de två alternativ jag tror blir enklast för dig.
 
1. Skapa en ny verifikation där du flyttar det felaktiga saldot från 4010 till 4990. 
2. Stryk de felaktiga raderna i din journal och ersätt de med nya rader på 4990. När du går in på din journal så finns knappen Ta bort rad högst upp som stryker den rad du har valt. 

I båda alternativen finns det en liten kommentarsruta där du kan fylla i varför du gjort ändringen. Det kan vara bra om du behöver göra en uppföljning och undrar varför du justerat. 🙂 

Hoppas du fick svar på din fråga. Känns något otydligt så förklarar vi gärna igen. Ha en härlig onsdag! 

// Ebba