Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AB Konsult
UTFORSKARE

Lönespecifikationsmall

Hej, 
Jag använder Vismas lönespecifikationsmall, men e-ekonomi verkar inte förstå sin egen mall, den läser inte fel siffror, det är två fält som jag inte förstå vad man ska fylla i. Vad ska det stå i fältet "Nettoersättning" och "Nettoavdrag"?

 

ABKonsult_0-1715076695962.png

Mvh 

AB Konsult

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @AB Konsult 

 

Utan att veta exakt vad du har gjort så känns det som om du kan ha laddat ner lönespecifikationsmallen som är i pdf-format från vår hemsida och sedan försökt ladda upp den som bildunderlag i Visma eEkonomi? Stämmer det? Så är inte tanken att du ska göra utan mallen är något du använder utanför själva Visma eEkonomi, för att skapa en enkel lönespecifikation. 

 

Vad ska det stå i fältet "Nettoersättning" och "Nettoavdrag"? I fältet Nettoersättning fyller du i när den anställde exempelvis haft utlägg som i sin helhet är en kostnad för företaget, t.ex. inköp av fika eller material. Ett nettoavdrag dras direkt från nettolönen och innebär att den anställde betalar arbetsgivaren med sin beskattade lön. 

 

Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen och vill du ha ytterligare hjälp eller förenkla för dig själv så rekommenderar jag att du kikar på vår lönetjänst Lön Direkt eller vårt webbaserade löneprogram Visma Lön Smart

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna