Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Kalle i viken
MEDLEM

Matcha bankgiro inbetalningar manuellt

Hej,

Jag har ett antal kundfakturor som skrivits och skickats till kund helt utanför Visma och således måste matchas manuellt.

Ett exempel:

Via bankgirot har två inbetalningar kommit in på kontot på samma datum 15000:- och 5000:-  

(Det finns dagar då det ligger 8-10 inbetalningar i samma bankhändelse med samma förutsättningar)

På företagskontot och i kassa och bankhändelser är det registrerat som en insättning på 20 000:-

Företagskontot har alltså registrerat EN händelse fast jag har skickat TVÅ fakturor.

Ska jag matcha det som en eller två försäljningar under övrig insättning/egen kontering?

Med andra ord 3 eller 6 kontorader på matchningen?

Och räcker detta som verifikation, eller behöver de externa fakturorna scannas in?

Mvh

Kalle

1 SVAR 1
Joachim E
MODERATOR

Hej

Om försäljningen skall bokföras mot samma försäljningskonto dvs att det är samma typ av försäljning så räcker det med 3 rader. Sedan kan det för tydlighetens skull vara bra att dela upp det på olika rader. Blir lättare att hitta om man skulle behövaa stämma av något i efterhand. Så hade rekommenderat att du delar upp det även fast det inte är ett krav.

/Joachim