Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Moms på försäljning av "abonnemang på e-bok"

Hej hopp!

 

Det här med moms-satser är ju kul. Eller inte...🤔

Jag har i alla fall ett mindre bryderi, som kanske någon klok person här inne kan hjälpa mig med. 

Har ett undervisningsmaterial (musik) som jag säljer i form av abonnemang till en sida. Alltså ingen e-bok i egentlig mening..Hur skall jag bokföra dessa intäkter, och vad är det för moms på detta? 

Är en tjänst och inte en vara, så mycket tycker jag mig förstå i alla fall. Eller?

 

Tack på förhand 😎

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Klas!

Ser att du inte har fått något svar på din fråga och min rekommendation är att du börjar med att vända dig till Skatteverket för att få mer information om vilken momssats som du ska tillämpa och hur du bör tänka. När du vet detta är du välkommen att skriva till oss igen så ska vi göra vårt bästa för att hjälp dig med hur du ska bokföra detta i ditt program. 

 

Ha en fin dag! /Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

 

Jotack, jag har hört av mig till skatteverket, men dom har svarstider på typ 10 arbetsdagar, så jag slängde in en fråga här oxå....

Hej Klas! 

Aha jag fattar. Hoppas svarstiden du fick inte blir så lång som 10 arbetsdagar och om någon duktig redovisningskonsult eller någon med erfarenhet av ämnet är inne i forumet och har möjlighet att hjälpa Klas så vore det fantastiskt schysst. 

 

/Tinna