Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Nedskrivning av kundfodran i Bokslutet

Hejsan! Jag har en nedskrivning av en kundfodran i min bokföring som ej är konstaterad vid årsskiftet. Min fråga är hur den ska skivas i det förenklade bokslutet så att det blir korrekt? Just nu diffar det egna kapitalet mellan bokslutet och i Visma pågrund utav den nedskrivningen.

 

Behövs mer info för att hjälpa mig så säg till.

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få då jag verkligen kört fast när det gäller detta.

 

Mvh Tobias

4 SVAR 4

Normalt sett så bokför man den debet typ 6352 (Befarade förluster på kundfordringar) och kredit 1519 (Nedskrivning kundfordringar) och då med nettobeloppet, d.v.s ex moms...

Fd medlem
Inte tillämpbar

Precis, så har jag gjort i Visma. Det är sedan när detta ska in i bokslutet som det blir fel. I Visma är momsen det enda som programmet räknar med i balansrapporten. Men hur får jag det att bli så även i det förenklade bokslutet?

Hej Tobias,

 

Ser att du inte fått svar på ditt senaste inlägg och om du återkommer med lite mer uppgifter så ska vi se till att du får svar på dina funderingar. Vilket program är det du använder och hur förde du över dina siffror från ditt bokföringsprogram? 

 

/Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hittade ett sett att lösa det på tillslut. Tack ändå! 😀