Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sussie2
MEDLEM

PayPal

Hejsan. Jag annonserar och betalar genom Pay Pal och undrar hur jag ska bokföra detta i Visma eEkonomi. 

Jag behöver hjälp med att veta hur mycket jag kan dra i moms och även vad jag ska tänka på då PayPal verkar vara ett företag utanför eu. Vore tacksam för svar där jag kan följa er punktvis då det är komplicerat för mig att förstå när det är enbart text. /Sussie

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Paypal är ett betalsätt framför allt så när det gäller din fråga om moms så beror det på vad du köper in och från vilket land. 
Det skiljer sig åt från fall till fall beroende på detta.

Så återkom gärna med information om vart du annonserar och vad det är du köper in

Annonsering via företag inom Eu (Ej Sverige) och utanför EU bokför du på detta sätt. Visar med ett exempel på en kostnad på 500 kr.
Moms får inte dras av om man köper in varor eller tjänster från andra länder. 
man skall däremot redovisa en fiktiv moms så skatteverket får information om att det skett handel med andra länder.

Inom EU (Ej Sverige)

 

Utanför EU

 

 

Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim

Sussie2
MEDLEM

Hej och tack för svar. 

Det är genom FB Meta och när jag köper deras annonstjänst betalar jag genom PayPal och vad jag förstår ligger företaget i USA. Jag har ju mitt bankkonto 1930 ska jag strunta i denna när jag handlar genom PayPal? 

 Jag har bokfört detta som ett vanligt svenskt företag tidigare och inte riktigt förstått att detta låg i USA. Jag började använda dem i jan eller februari - är det försent att justera dessa verifikationer nu? 

tack för bilden, väldigt enkelt att förstå genom den. 

/Sussie

Hej

Om boksluet för det året som du bokfört det felaktigt i inte är klart så är det inte försent att rätta till detta. Du kan gå tillbaka och skapa korrigeringsverifikationer för de tidigare händelserna.

/Joachim