Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Personalvårdsförmåner

Vi jobbar mycket med personalvård och jag funderar på några kontonummer och vill gärna veta hur ni gör kring detta? 
Skattefri personalvårdsförmåner av mindre värde, ej direkt ersättning för arbete utan enklare åtgärder för att skaffa trivsel i arbetet

7699 - Personalvårdsförmåner - När använder ni detta konto? Kan man använda detta med ett enklare fika på ett konditori eller används det när man bjuder på fika under arbetstid?
Är det obegränsat?

7690 - Övriga personalkostnader - När används detta konto? Är det obegränsat?

7389 - Övriga kostnader för förmåner - Det här är ett konto som jag inte hittar någon information om alls, bara vad kontot heter, det är någon som har sagt att detta konto kan man använda som personalvård - och det är obegränsat - att den är skattefri?

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mej vidare
Tackar på förhand!!

8 SVAR 8
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Hej!

Jag föreslår att du letar runt lite i forumet och kollar vad man använt dessa konton till.

/Adelina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okey. Hittar du en bra tråd eller länk, lägg gärna upp den här. Hittar jag något ska jag oxå lägga upp den.
/ Annica

Hej, det finns inte många trådar i detta ämne.

Kan vara så att regler kring detta är lite snårig och ingen vill ge dig några tips - för dom kan ju bli fel. Men du har ju läst på hos Skatteverket så du vet vad som inte är skattepliktigt.

Använd kontona efter eget huvud och jag försöker använda så generella konton som möjligt utan att gå ner på detalj nivå


Fd medlem
Inte tillämpbar

Det gör ju inte det och jag har frågat tidigare. Ska läsa på bättre och jag gissar också att det beror på vilket bolag man har och vilken sorts verksamhet man håller på med.
Jag har försökt använda konton som känns rätt men det är nog bra förslag att använda ett så generellt konto som möjligt.
Har jag någon bra tråd att delge så kommer den att komma på denna tråd.
Hoppas att fler kan hjälpa till

tips; krångla inte till det i onödan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om ni söker på respektive konto i sökrutan i forumet får ni några träffar. Jag hittade t.ex. tråden Vilket konto ska jag använda för övriga personalkostnader, kika gärna in där på Tinas svar. 
En annan tråd som finns där de använt konto 7690 är tråden Hur bokför jag inköp av prinsesstårta. 

Rekommenderar er därför att söka på respektive kontonummer i sökfältet så ska ni få upp ett antal trådar.

/Lovisa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tusen tack!! 
/ Annica
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej. Jag behöver hjälp med en kontering. AB köper en sportmaskin för personal till personalrum, vilken kontot skulle används vid bokföringen. Tack på förhand.