Vi jobbar mycket med personalvård och jag funderar på några kontonummer och vill gärna veta hur ni gör kring detta?
Skattefri personalvårdsförmåner av mindre värde, ej direkt ersättning för arbete utan enklare åtgärder för att skaffa trivsel i arbetet
7699 - Personalvårdsförmåner - När använder ni detta konto? Kan man använda detta med ett enklare fika på ett konditori eller används det när man bjuder på fika under arbetstid?
Är det obegränsat?
7690 - Övriga personalkostnader - När används detta konto? Är det obegränsat?
7389 - Övriga kostnader för förmåner - Det här är ett konto som jag inte hittar någon information om alls, bara vad kontot heter, det är någon som har sagt att detta konto kan man använda som personalvård - och det är obegränsat - att den är skattefri?
Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mej vidare
Tackar på förhand!!
Hej, det finns inte många trådar i detta ämne.
Kan vara så att regler kring detta är lite snårig och ingen vill ge dig några tips - för dom kan ju bli fel. Men du har ju läst på hos Skatteverket så du vet vad som inte är skattepliktigt.
Använd kontona efter eget huvud och jag försöker använda så generella konton som möjligt utan att gå ner på detalj nivå
Hej. Jag behöver hjälp med en kontering. AB köper en sportmaskin för personal till personalrum, vilken kontot skulle används vid bokföringen. Tack på förhand.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.