Hej
Jag har precis startat enskild firma. Jag undrar hur man gör...
1. för att redovisa/plocka ut reseersättning varje månad?
2. Att redovisa/plocka ut pengar för egna utlägg?
Jag är jättetacksam för stegvis beskrivning för båda 🙂
Tack på förhand
Carolin
Fann denna tråd när jag sökte på samma fråga:)
Gäller det samma förutsättningar för ett aktiebolag?
Med vänlig hälsning, M
Hej Carolin!
Om du vill göra egna utlägg, och har bolagsformen enskild firma i eEkonomi, rekommenderar vi att du fotar kvittot med Visma Scanner-appen. Skicka sedan in det i eEkonomi och gå till kassa- och bankhändelser om pengarna dragits från ditt företagskonto. Vi har vår film Koppla underlag från Visma Scanner i Visma eEkonomi som visar hur vi rekommender att du arbetar. Klicka där på bankhändelsen och välj Matcha. Där finns exempel som Inköp mot Kvitto och en hel del färdiga förslag.
Om du gjort betalat inköpet med egna pengar kan du kika på filmen Bokföra inköp betalade med privata pengar i Visma eEkonomi - Enskild Firma.
Är det andra kostnader kan du via kassa- och bankhändelser välja Matcha - Övrigt uttag - Egen kontering och plocka upp konton som är föreslagna i olika kommentarer i den här tråden 🙂
Hoppas detta ger dig lite mer kött på benen och ha en trevlig dag!
/Sofia
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.