Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

TigMotor
MEDLEM

Skriva ut moms redovisning till fil

Har gjort moms redovisning med fil jätte länge nu.

Men idag ville det sig inte mer, den har alltid godkänt fil format ESKD men nu vill den ha filen i XML format.

Hur gör jag ?

4 SVAR 4
Joachim E
MODERATOR

Hej

En ESKD fil skall vara i formatet xml direkt när den sparas ner. Är det när du försöker ladda upp den på skatteverket som du får upp att det är fel format på filen? 

Om det är när du försöker ladda upp filen så misstänker jag att någon med lite mer teknisk kunskap om programmet behöver titta på detta. Då föreslår jag att du ringer in till vår support så kan antingen skapa ett ärende på det till vår tekniska support eller om de kan bolla frågan med dem direkt under samtalet.
Vi kan eventuellt behöva få in filen från dig också och pga av GDPR regelverket så är det inte så lämpligt att bifoga den här i forumet.

Supporten når du på telefon 0470-70 62 00

Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim

Gunilla-57
UTFORSKARE

Angående denna fråga har jag haft kontakt med supporten som undersökt filformat och inget fel hos Visma.

Felet ligger hos Skatteverkets e-tjänst och förhoppningsvis blir återgärdat inom snar framtid.

Trevlig helg!

/Gunilla

Hej

Aha. Tusen tack för att du återkopplade och informerade om detta problem. De brukar vara relativt snabba med att åtgärda dessa problem.

Ha nu en riktigt skön fredag och en fin helg
Joachim

TigMotor
MEDLEM

Hej

Glömde svara .

Det var hos skattemyndigheten det var fel, kom igång nån dag senare.

Tycker det är dåligt att dom själva inte vet att dom har problem, till mig sa dom att jag hade fel format på filen.

Tack för hjälpen .

/peter