Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny76
MEDLEM

Uthyrning av ridhus

Hej, 
skulle vilja veta vilket konto jag ska använda när jag bokför intäkterna av uthyrningen av ridhuset, vet att det ska vara moms 6 %, skulle vilja ha ett konto som heter ridhus så jag har koll på hur mkt intäkterna blir under året, kan jag skapa ett eget?

/Jenny

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Om du inte har någon annan försäljning av tjänster med 6 % moms kan du gå in och ändra namnet på konto 3043 i kontoplanen. Byt ut Försäljn tjänst 6 ´% till Uthyrning ridhus 6% och spara om konto. 

Skulle det vara så att du använder 3043 till andra tjänster med 6% moms så kan du skapa ett eget konto via knappen nytt konto uppe till höger. 3049 kan du använda då det inte används i baskontoplanen i systemet. 

Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim

Jenny76
MEDLEM

Tack så mycket för svaret.
Kan jag göra likadant med 25 % moms, jag skulle vilja ha flera konton på 25%, ett för inlöp av tex material till ridhus, foder/strö, plus lite andra köp till gården, så jag kan lätt kolla kostnaderna för de olika inköpsområden. 

Hej @Jenny76 

Du kan i princip ha hur många kostnadskonton som helst så du kan absolut skapa ett konto för varje typ av kostnad som du vill särskilja på resultatrapporten. 

Ha en härlig dag

/Tinna