Hej,
skulle vilja veta vilket konto jag ska använda när jag bokför intäkterna av uthyrningen av ridhuset, vet att det ska vara moms 6 %, skulle vilja ha ett konto som heter ridhus så jag har koll på hur mkt intäkterna blir under året, kan jag skapa ett eget?
/Jenny
Löst! Gå till lösning.
Hej
Om du inte har någon annan försäljning av tjänster med 6 % moms kan du gå in och ändra namnet på konto 3043 i kontoplanen. Byt ut Försäljn tjänst 6 ´% till Uthyrning ridhus 6% och spara om konto.
Skulle det vara så att du använder 3043 till andra tjänster med 6% moms så kan du skapa ett eget konto via knappen nytt konto uppe till höger. 3049 kan du använda då det inte används i baskontoplanen i systemet.
Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim
Tack så mycket för svaret.
Kan jag göra likadant med 25 % moms, jag skulle vilja ha flera konton på 25%, ett för inlöp av tex material till ridhus, foder/strö, plus lite andra köp till gården, så jag kan lätt kolla kostnaderna för de olika inköpsområden.
Hej @Jenny76
Du kan i princip ha hur många kostnadskonton som helst så du kan absolut skapa ett konto för varje typ av kostnad som du vill särskilja på resultatrapporten.
Ha en härlig dag
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.