Hej,
jag hade tänkt ta ut något mer i lön under november och december och vill ha koll på brytgränsen för statlig skatt. Är det bara summan av "7210 - Löner till tjänstemän" jag skall titta på, eller är även t.ex. "7398 - Förmånsvärden" ett konto som jag bör beakta för att veta hur mycket utrymme jag har kvar till gränsen?
mvh
Prefect
Hej
Försökt hitta exakt information angående om förmånder skall påverka brytgränsen men hittar enbart denna information som jag tolkar som att det enbart gäller grundlön innan förmåner.
"Brytpunkten för statlig skatt är årslönen innan det har gjorts ett obligatoriskt grundavdrag. Statlig inkomstskatt ska betalas först när skiktgränsen är uppnådd inkomstmässigt, vilket alltså motsvarar årslönen minus grundavdraget."
För att få ett helt klart svar på din fråga skulle jag vilja hänvisa dig till skatteverket. De kan ge dig ett definitivt besked gällande detta.
Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim
Hej,
jag har med försökt hitta information om detta, men hittar inget bra exempel. Man pratar enbart om lön, men det definieras inte tydligt exakt vad det är så tänkte det var någon här som visste. Jag får ringa Skatteverket om ingen annan har ett bra svar på denna fråga.
mvh
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.