Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Verifikationer på papper

Måste alla bokförda händelser skrivas ut på papper? Eller räcker det att de finns i programmet?
6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

De måste inte skrivas ut. Bokföringsnämnden säger att att bokföringen ska sparas i det mediet som den är skapad i. Med andra ord allt du skapar elektroniskt i ditt program, kan du också spara elektroniskt.

Tack för din fråga.

/Victor
Adde12
UTFORSKARE

Men ej att förväxla med att du skall slänga t.ex. pappersexemplar som du får skickat till dig. Dessa måste du spara i original som du fått.

Som jag förstått det hela. 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Helt korrekt Andreas, bra där!

Får du en faktura via brev, ska den också sparas på det sättet. Skulle du däremot få en E-faktura rätt in i ditt Ekonomiprogram kan den sparas på det sättet. Sen vet jag att många vill ha allt på papper, men det är mycket riktigt som så, att det är enbart då, du får på papper som du måste spara på papper.

Tack Andreas.

/Victor

Och får du en faktura som PDF via mail så skall den sparas i det formatet på ett säkert och spårbart sätt.....

Hur gör ni för att spara mejl på ett säkert sätt ? låter de ligga kvar i mejlen? Gör mappar och sorterar in de i? det är en röra nu när fakturor kommer från alla möjliga håll,. Kivra, mejl, post, egna appar..  

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Lotta,

Att skapa mappar för att organisera och hålla koll låter som en utmärkt idé. Kan bara hålla med dig om att det är mycket att hålla reda på och sedan är man ju rädd att missa någon faktura.

 

Om det är någon annan användare som har hittat ett bra sätt att organisera fakturor och andra dokument så är ni varmt välkomna att skriva ett inlägg i tråden och tipsa oss andra. 

 

/Tinna