Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

fyll i NE bilaga

Var ta man fram siffror för att fylla i NE bilaga till inkomstdeklaration ? 

7 SVAR 7
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 
 

Det beror på hur du ska fylla i deklarationen. Använder du vår deklarationsmodul till Visma eEkonomi så kommer siffror och bokföringsvärden hämtas automatiskt till deklarationen. Vi har mer information om detta på vår hemsida Skapa företagets deklaration i Visma eEkonomi, där finns också en bra checklista för vad som gäller. 

Använder du ett externt program så är det möjligen en SIE-fil du är ute efter, en sådan kan du exportera under Inställningar - Import och export - välj SIE- Import och export av bokföringsdata

Fyller du i blanketten manuellt så kan du plocka ut en Resultat -och Balansräkning. Dessa hittar du under Bokföring - Rapporter när du befinner dig i eEkonomi. 

 

Återkom om något känns oklart. 🙂

Trevlig helg!  
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! DET ÄR MYCKET SOM ÄR OKLART:) behöver båda balansräkning och resultaträkning ? 

Fd medlem
Inte tillämpbar

jag har aldrig gjort det förut så jag har ingen aning. finns inte något exempel som man kan se  

Ja, det stämmer. Du behöver både balans- och resultaträkningen. På skatteverkets inlägg Hur du fyller i NE-bilagan har dem guider för hur detta ska göras, dessa kan säkert hjälpa dig tänker jag. 

Förstår att det är oklart, speciellt om det är första gången men du vet vart vi finns. Hör av dig så ska vi försöka hjälpa dig! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

jag har jag tillgång till visma deklaration. kan jag bara ladda filen och skicka till skatteverket. måste jag ändra något? 

Fd medlem
Inte tillämpbar

jag har skapat deklaration på e ekonomi deklaration och jag fick detta meddelande. vad gör jag har då?

Firmans resultat blir ett underskott på 58 957 kr
Om du tänker utnyttja hela eller del av underskottet som avdrag i årets deklaration, ange avdragsbelopp här. Annars kommer programmet att låta underskottet rullas vidare till nästa års deklaration. Då kan underskottet utnyttjas så att ett överskott av samma belopp blir helt skattefritt.
R45 Underskott som ska utnyttjas som avdrag mot inkomst av tjänst
 
R46 Underskott som ska utnyttjas som avdrag mot inkomst av kapital
 

Hej Dopio,
 

Har du ett underskott i din näringsverksamhet så har du möjlighet att spara det för att göra avdrag mot framtida överskott. Om detta är det mest fördelaktiga att göra för dig och ditt företag är svårt för oss att ge råd om här i forumet utan är något som du  behöver sätta dig in i själv eller ta hjälp av en redovisningskonsult som kan hjälpa dig. 

 

/Tinna