Hej!
När jag experimenterade med Visma eekonomi i början skapade jag ett par falska kundfakturor (av misstag). Nu, efter att jag avslutat min bokföring, ser jag i min Visma Declaration&Årsbokslut program i sektionen Årsavstämning - Värdering av kundfakturor att jag har obetalda kundfakturor.
Men samtidigt, när jag går till min Försäljning - Kundfakturor i min Visma Eekonomi, indikeras dessa falska fakturor som betalda. Jag vet dock inte hur de kan betalas 😥
Jag ville ta bort dessa fakturor för gott men jag kan inte, jag har bara alternativ kreditera eller kopiera. Så jag vet inte vad jag ska göra med dessa fakturor.
Kan någon snälla hjälpa mig? Tack
Julia
Hej
Att de står som obetalda i Årsavstämningen innebär att de var obetalda 2022-12-31 De kan mycket väl vara "betalda" sedan dess.
Det du behöver göra är att gå in på respektive faktura och se om det finns en notering om betalning, datum och ver.nummer.
Vänliga hälsningar
RoffaK AB
Det står på fakturan - Förväntad inbetalning , så den har faktiskt inte betalats men statusen är betald. Och min fråga är - kan jag radera dessa falska fakturor och hur? Tack!
Hej
Då föreslår jag att du krediterar fakturorna med datum 2022-12-31 och kvittar dem omgående så att de inte finns med i bokslutet 2022-12-31.
Vänliga hälsningar
RoffaK AB
Jag har redan krediterad dessa fakturor med hjälp av Visma support!
Hej
Perfekt
Vänliga hälsningar
RoffaK AB
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.