Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jjulia
UTFORSKARE

radera kundfaktura

Hej!

När jag experimenterade med Visma eekonomi i början skapade jag ett par falska kundfakturor (av misstag). Nu, efter att jag avslutat min bokföring, ser jag i min Visma Declaration&Årsbokslut program i sektionen Årsavstämning - Värdering av kundfakturor att jag har obetalda kundfakturor.

Men samtidigt, när jag går till min Försäljning - Kundfakturor i min Visma Eekonomi, indikeras dessa falska fakturor som betalda. Jag vet dock inte hur de kan betalas 😥

Jag ville ta bort dessa fakturor för gott men jag kan inte, jag har bara alternativ kreditera eller kopiera. Så jag vet inte vad jag ska göra med dessa fakturor.

Kan någon snälla hjälpa mig? Tack

 

Julia

5 SVAR 5
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Att de står som obetalda i Årsavstämningen innebär att de var obetalda 2022-12-31 De kan mycket väl vara "betalda" sedan dess.

 

Det du behöver göra är att gå in på respektive faktura och se om det finns en notering om betalning, datum och ver.nummer.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK AB 

Jjulia
UTFORSKARE

Det står på fakturan - Förväntad inbetalning , så den har faktiskt inte betalats men statusen är betald. Och min fråga är - kan jag radera dessa falska fakturor och hur? Tack!

Hej

 

Då föreslår jag att du krediterar fakturorna med datum 2022-12-31 och kvittar dem omgående så att de inte finns med i bokslutet 2022-12-31.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK AB

Jjulia
UTFORSKARE

Jag har redan krediterad dessa fakturor med hjälp av Visma support! 

Hej

 

Perfekt

 

Vänliga hälsningar

RoffaK AB