En anställd har registrerat tid i appen tex 07:30 - 11:30 och 12:15 - 16:15 och vill sedan korrigera sluttiden till 16:00 (glömde kanske att stämpla ut när man gick). När man då går in i kalendariet och trycker på den sista tidsregistreringen (12:15 - 16:15) så kommer hela dagens schematid upp 08:00 - 17:00 och det känns väldigt krångligt att ändra. Måste man logga in på visma-online på datorn för att justera tiden?
Löst! Gå till lösning.
Hej AsaH!
När vi har testat så får vi samma utfall som du och ditt ärende är just nu hos våra produktspecialister som får kika på varför det blir såhär. Vi uppdaterar dig här i tråden så snart det finns mer info i ärendet.
Ha en fin eftermiddag
Tinna
Hej AsaH_
Hanteringen för att justera en redan skapad tidsregistrering ser idag lite olika ut beroende på om man har Android eller iPhone.
Arbetar man via iPhone så blir det så att när du går in på en tidsregistrering och vill korrigera/uppdatera denna så visas den schemalagda tiden istället för den faktiskt registrerade tiden.
Detta ska förändras så att du istället ser den tiden ni har registrerat sedan tidigare och vi hoppas få med det till nästa version av appen.
När det släppet sker däremot vet vi inte säkert än.
Ha det fint!
/Cecilia
Hej @AsaH
Detta felt är nu åtgärdat i och med att vi släppte vår senaste version av appen Lön Anställd till iPhone den 25/4. Se till att användaren har version 3.0.9 så ska den faktiskt registrerade tiden synas när ni korrigerar en tidsregsitrering.
Ha en fin helg!
/Cecilia
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.