Hej,
Det har varit driftstörning idag och problemet ska vara löst. Men tyvärr så har jag fått information från en utav "mina" mottagare av lönebesked, att alla lönebesked som systemet har skickat är blanka, alltså saknar info och det står som belopp 0 kr.
Jag har skapat nytt utskick idag efter att information kom om att problemet är löst och att allt ska fungera igen. Tyvärr är det nya beskedet lika blankt och 0 kr hos mottagaren
Jag vet i nuläget inte om det är fler av mottagarna hos oss som har samma problem.
Löst! Gå till lösning.
Hej @Anneli Sv
Driftstörningarna med Min Lön är bekräftat lösta.
Problemet med tomma avslut på lönebesked till Min Lön/Kivra beror på att lönebeskeden avslutas med en tom rad som har en markering i Skriv ut.
Detta felet ligger uppe under Kända fel i forumet »
Prenumerera gärna på Kända fel så får du uppdatering när problemet är löst.
Tills vidare får ni ta bort den tomma raden och skicka om så kommer beloppen visas som de ska.
/Cecilia
Hej!
Jag har inga markerade tomma rader på våra anställda men en del fick 0:- på sina lönebesked ändå.
Hej @AJ Grävfirma
Gör så att du slår en signal till supporten så får vi koppla upp och kika på hur det ser ut i ditt program. Det kommer snart en uppdatering där vi löst problemet med men vi vill gärna säkerställa att du inte råkat ut för något annat fel.
Välkommen att kontakta supporten.
/Tinna
Hej @Anneli Sv och @AJ Grävfirma
Vi har nu släppt en rättningsversion av Lön 300/600, version 2024.31 där detta felet är åtgärdat.
Om ni inte redan har löst det med supportens hjälp så rekommenderar jag er att uppdatera till den versionen och skicka om lönebesked på nytt och då endast till de som saknade info på sina tidigare lönebesked.
Ni kan läsa mer i nyheter.
Ha en fin dag!
/Cecilia
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.