Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MalinHolmstrom
UTFORSKARE

Resultatenhet på Semesterskuldlista

Hej,

jag har lagt in resultatenheter på de anställda.
Jag får ut fördelningen i bokföringslistan men inte när jag tar ut semesterskuldlista.
Då är fältet resultatenhet tomt och väljer jag en resultatenhet och förhandsgranskar så får jag ingen träff.
Är det någon annan inställning jag behöver göra?

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @MalinHolmstrom 

 

Om en anställd har två resultatenheter, visas endast texten "fördelat" på semesterskuldlistan. Om det bara finns en resultatenhet, kan du se vilken det är, men inga bokföringskonton visas, vilket innebär att ingen resultatenhet är fördelad på något konto.
 

Har du valt att visa alla anställda, finns det en möjlighet att välja en resultatenhet från en rullista på semesterskuldlistan. Men detta ger endast träffar på de anställda som enbart har den specifika resultatenheten, förutsatt att det inte finns någon fördelning. Så nej, fördelningen kan inte ses där.
 

 

Lämna gärna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma Lön via knappen enligt bild nedan. 

 

 

Ha en fin dag. 

/Tinna

Hej,
De anställa har bara en resultatenhet, men jag kan inte se vilken enhet när jag skriver ut semesterskuld listan. Ska man inte kunna se den i semesterskuld listan? Fältet Res. enhet kommer med men det står inget där.

MalinHolmstrom_0-1720686748866.png

 

Hej @MalinHolmstrom 

 

 

Om du gör urval enligt bild nedan - blir det fortfarande inte någon resultatenhet då?

 

 

Hos mig blir det så här på semesterskuldlistan om jag använder urvalet ovan. 


 

Men gör så att du slår en signal till supporten så får vi titta på hur det ser ut i ditt program och kontrollera så vi inte missförstår varandra på något sätt. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

 

Hej,
Det fungerar på den resultatenhet som jag har haft sedan tidigare. Men inte de nya enheterna som jag har lagt upp.

MalinHolmstrom_0-1724066324636.png

 

Mvh

Malin

Hej @MalinHolmstrom!

 

Det bästa hade varit för dig att kontakta mina duktiga kollegor på supporten. De kan koppla upp sig mot din skärm och vara med dig när du skriver ut semesterskuldlistan och kan felsöka om det ligger något fel på den resultatenheten. 

 

Välkommen att kontakta supporten.

// Anton